Tehnologii


Tehnologie de varf

Se spunea pana nu demult ca japonezii au o rabdare fenomenala care le permite printre altele sa dezvolte unele lucruri deosebite. Fara indoiala ca asa este, dar cum se spune, nu i-ati cunoscut prea bine pe nemti. Avansul tehnologic pe care doua dintre cele mai mari firme din domeniu din lume il au, Bosch si Siemens, demonstreaza ca ispravile lor separate sunt uluitoare. Se stie, presiunea de injectie a acutalelor motoare este in productia de volum de 1.400-1.600 de bari, experimentala a ajuns la 1.800 si super ridicata a trecut de fatidicul prag de 2-2.200! Cum dorinta tuturor constructorilor de a obtine din acelasi litru de carburant conventional mai multa putere este legitima, Bosch a revolutionat sistemul de injectie actual atomizand amestecul si obtinand o economie de 15 % fata de tipul actual. DI-Motronica fost utilizat experimental pentru constructia motoarelor de 1,6l livrate constructorilor BMW si Peugeot, pentru modelul MINI, in special, dar si pentru altele. Aflat acum la a doua generatie, sistemul echipeaza in premiera mondiala modelul CLS 350 CGI, creand astfel un nou avans tehnologic pentru Mercedes-Benz. Oare la ce pret pentru a fi singurul?

Sliding door

Cu doi ani in urma, Delphi a fost primul constructor din lume care a oferit posibilitatea actionarii usilor laterale cu comanda electronica. Facilitatea si-a gasit repede locul pe unele dintre modelele exclusiviste intre care si Vito si Viano, de la Mercedes-Benz. Pe fondul unei expansiuni ceruta de piata consumatorilor, constructorul a decis largirea aplicatiei si pentru modele din clase mai mici, doar in acest an nevoile pietei reclamand 300.000 de sisteme, un record. Nici o problema, doar sistemul de actionare se fabrica in Portugalia, la Ponte de Sor, dar si la Saint Aubin du Cormier, Franta. Particularitatea noii generatii pentru modelele Mercedes-Benz o reprezinta actionarea decalata si nu simultana ca pana acum, ceea ce va spori atat intersul constructorilor, dar si al clientilor care doresc sa deschida, spre exemplu, doar o singura usa laterala, pe partea pe care au treaba sau vor sa coboare/urce atat ei, cat sa fie incarcate si bagajele lor.

Sirius vine mai aproape

Nu este vorba de celebra stea sau constelatie cu acest nume, ci de posibilitatea echiparii din fabrica a noilor modele Subaru, intre care si B9 Tribeca, Legacy si Outback cu sistemul de receptie al satelitului cu acelasi nume. Contra unei sume de 1.295 $, posesorii modelelor vor primi din fabrica o echipare estetica sport, cu elemente cromate, jenti si grila a radiatorului, dar si Radio satelitul amintit care ofera, doar in programul XM peste 160 de canale digitale de comunicatie. Sunt oferite numeroase posibilitati de informare fata de subiecte mondene, de politica dar si cele legate de vreme, trafic servicii de urgenta medicale, rezervari turistice si multe altele. Noua tehnologie o depaseste pe cea curenta care ofera doar 120 de canale de comunicare, doar fireste, cu ghilimelele de rigoare. Echiparea din fabrica prezinta si uneel avantaje, dincolo de acuratetea montajului si garantia oferita pentru exploatare, si anume un cost al abonamentului anual mai scazut, care in primele informatii de presa nu este amintit. Dar macar utilizatorul ameircan are acum posibilitatea sa utilizeze acele servicii publice nu doar in SUA, ci si acolo unde raza satelitului de comunicatie poate acoperi zona respectiva. Este ceva, nu?

 
  Tehnologii