Sport


Victorie pentru Gronholm!

Sardinia a fost razbunata! Uitand parca de ghinioanele din Sardinia, Marcus Gronholm s-a razbunat in Olimp, unde a castigat cu un avans confortabil duelul cu Sebastien Loeb.

Finlandezul a mentinut un ritm alert de-a lungul primelor doua zile, reusind sa pastreze o diferenta de circa o jumatate de minut in fata rivalului sau. A venit insa finalul zilei secunde, cand masina campionului mondial a intrat in parcul de asistenta cu numai doua roti, dezastrul fiind rezultatul evolutiei pe pana de cauciuc. Nici Petter Solberg n-a fost ocolit de ghinion, norvegianul pierzand pozitia a treia in urma unui accident survenit pe parcursul de legatura. Transformat in spectator pe ultima parte a etapei secunde, Solberg avea sa revina in ultima zi, pentru a termina pe locul sapte in clasamentul general. In ciuda infrangerii din Grecia, Loeb ramane la sefia clasamentului mondial, avantajul sau permitandu-i un final linistit de sezon, chiar daca ar termina toate cele opt etape ramase in spatele lui Gronholm. Aflat in postura etapei care pune punct primei jumatati de sezon, Raliul Acropole a avut la start toate cele sase echipe inregistrate in competitia constructorilor.

Pentru prima data, raliul s-a desfasurat in regiunea din preajma capitalei Atena, cartierul general fiind situat in complexul Stadionului Olimpic. Tot aici s-a desfasurat si celebra superspeciala, programata nu doar in deschiderea competitiei ci si la finalul acesteia.

Din pacate, concentrarea competitiei in zona stadionului, din motivele comerciale, a avut ca si consecinta diminuarea drastica a spectatorilor prezenti pe specialele din munti. Acest lucru a facut ca imaginea traditionala a acestei competitii sa devina o simpla amintire. Centralizarea evenimentului a facut ca unele probe sa fie parcurse de patru ori, trecerile repetate ducand la inrautatirea considerabila a traseului, intr-o masura in care nici macar sistemul SupeRally n-a fost de prea mare ajutor. Cele mai solicitate au fost pneurile si nu atat din punct de vedere al suprafetelor abrazive cat mai ales din cauza contactului cu bolovanii. BF Goodrich si Pirelli au adus pneuri gandite special pentru acest raliu, parcurgerea celor 67 kilometri intre punctele de schimbare a rotilor constituind o veritabila provocare. Raliul Acropole a fost cea de-a doua etapa din calendar in care regulamentul permite utilizarea celei de-a doua roti de rezerva.

Victoria obtinuta de Gronholm are o semnificatie aparte pentru lumea raliurilor, modelul Citroen Xsara WRC gasindu-si in sfarsit un rival pe masura in etapele desfasurate pe macadam. In ciuda timpului foarte scurt dintre etape (cu o saptamana acordata pentru trecerea Mediteranei) si un regulament prin care s-a impus utilizarea masinii care a evoluat in Sardinia, inginerii de la Ford au reusit sa elimine toate problemele identificate pe Focus-ul finlandezului. In afara motorului, regulamentul a impus reutilizarea sasiului si a transmisiei din Sardinia. Cu toate acestea, in cazul lui Chris Atkinson, organizatorii au renuntat la penalizarea de un minut ca urmare a schimbarii sasiului. In urma discutiilor cu oficialii, acestora li s-a adus la cunostinta ca sasiul a fost schimbat din considerente de siguranta, inlocuirea cu un sasiu care a mai fost utilizat fiind considerata ca acceptabila si fara necesitatea inducerii unei penalitati. Un alt raliu, o alta schimbare de reguli! Evident, celelalte echipe au ramas surprinse de aceasta noutate. Pana la urma, Atkinson s-a confruntat cu probleme inca de vineri dimineata, cand cedarea diferentialului fata l-a scos din batalia pentru primele locuri. Unii ar spune, ca zeii au facut dreptate...

Dupa ce s-a mentinut in umbra lui Gronholm de-a lungul primei zile, Petter Solberg avea sa cedeze pozitia secunda lui Loeb in urma unui tete-a-queue soldat cu oprirea motorului. Primele trei speciale programate sambata au constituit o mare dilema in privin]a alegerii cauciucurilor. Gronholm a mizat pe noua generatie H2 de la BF Goodrich, potrivita pentru specialele opt si zece. Incaltat cu pneuri clasice, Loeb a fost cel mai rapid pe proba noua. Lucrurile s-au repetat si dupa-amiaza, speciale noua si 12 fiind singurele castigate de francez. Aflat pe parcursul de legatura dintre probele 12 si 13, Petter Solberg a platit foarte scump imprudenta unui partener de trafic. "A fost ceva teribil. Soferul a pierdut in totalitate controlul masinii. Am fost loviti din lateral si ne-am ales cu avarierea suspensiei si a directiei, astfel incat am lipsit de la startul ultimei speciale." In urma incidentului, Petter a cazut pe locul noua.

Apoi, imediat dupa plecarea in speciala cu numarul 13, Loeb a facut pana de cauciuc. Campionul mondial a terminat speciala si s-a indreptat spre parcul de asistenta, lasand in urmi o ploaie de scantei. Finalmente a ajuns totusi in parc si a pontat in controlul orar fara sa piarda locul secund in clasamentul general!

Cu un avantaj de peste 100 de secunde, Gronholm ramanea singur in fata unui final deloc lipsit de griji. Fiecare speciala din ultima zi urma sa fie parcursa de doua ori, dupa ce s-a trecut deja in doua randuri peste ea. "Drumurile acestea sunt mai dure decat cele din Kenya..." spunea Gronholm la startul ultimei zile. In spatele liderului, aceleasi probleme vor fi remarcate si de alti piloti. Stohl face un tonou si abandoneaza. Katajamaki distruge directia masinii dar reuseste sa se claseze. La capatul unei curse remarcabile, Gardemeister termina al patrulea la prima sa evolutie cu un Citroen, acesta fiind cel mai bun rezultat inregistrat de un pilot privat. Daca Henning Solberg a terminat pe locul sapte la volanul masinii aliniate de OMV Peugeot Norvegia, sa notam ca nici unul din reprezentantii echipelor Red Bull si Stobart VK n-au reusit sa intrein primele opt locuri. Matthew Wilson s-a clasat al zecelea, in timp ce masinile Skoda au avut de suferit din cauza problemelor de suspensie.

Dramele s-au facut simtite si in batalia din categoria modelelor de productie. Desi a mizat pe o strategie inteligenta, Nasser Al Attiyah a fost depasit in prima zi de Gabriel Pozzo. In ziua a doua insa, ultimul avea sa fie incetinit din cauza problemelor de supraincalzire a motorului, in timp ce Al Attiyah avea sa incaseze o penalizare de cinci minute din cauza scurtcircuitarii traseului. Propulsat la conducere, Aki Teiskonen avea sa-si pastreze pozitia pana in penultima speciala, cand i-a cedat suspensia. In final, victoria avea sa-i revina lui Al Attiyah, in ciuda celor cinci minute de penalizare, in timp ce Gabriel Pozzo a revenit pe locul secund.

 Alonso i-a aratat drumul  lui Schumacher

In acelasi weekend in care a avut loc Grand Prix-ul Marii Britanii, Renault a sarbatorit 200 de curse in Formula 1, iar victoria lui Fernando Alonso - cea de-a treia consecutiva - a fost cel mai potrivit cadou, mai ales ca spaniolul si-a marit avansul fata de rivalul principal, Michael Schumacher.

Alonso a dominat cursa dupa ce a luat startul din pole position, incetul cu incetul a pus un avans de zece secunde intre el si restul plutonului, apoi a controlat miscarile rivalilor pana la trecerea liniei de sosire. Daca pentru Fernando a fost ca o plimbare sub soarele unei superbe zile de duminica, pentru Schumacher a fost o intrecere frustranta, din moment ce germanul a pierdut teren in fata contracandidatului, dupa ce a stat o buna perioada in spatele lui Kimi Raikkonen.

Raikkonen nu a avut ritmul necesar pentru a-l ataca pe Alonso si, in consecinta, pilotul de la Renault a putut sa controleze lucrurile in frunte. Schumacher a reusit sa-l depaseasca pe finlandez dupa cea de-a doua trecere pe la standuri, dar era prea tarziu pentru a mai face ceva in privinta lui Fernando. Intarzierea de 14 secunde fata de campionul lumii si privirea de pe podiumul de premiere sunt marturii ale zilei plina de frustrari pe care a avut-o Michael.

Raikkonen a incheiat in pozitia a treia, dupa ce a facut fata cu brio presiunii la care a fost supus de Giancarlo Fisichella in partea finala a cursei. A fost o clasare importanta - al treilea podium al nordicului in acest sezon -, care i-a permis sa-l depaseasca pe "Fisico" in ierahia stagiunii. Felipe Massa a avut o zi linistita in cockpit-ul celui de-al doilea Ferrari, a pierdut locul al patrulea in favoarea lui Fisichella la prima trecere pe la standuri, dupa care a aduc monopostul 248 F1 pe treapta a cincea, prea putin pentru pretentiile echipei.

Juan Pablo Montoya a scapat cu bine dintr-un incident cu Jacques Villeneuve, moment petrecut in primul tur, si a incheiat al saselea, ceea ce a conferit inca trei puncte pretioase pentru McLaren Mercedes. Columbianul a pierdut teren in primul interval, cand a fost depasit de Nick Heidfeld, mult mai rapid decat Montoya. Pilotul de la McLaren a recuperat pozitia dupa trecerea pe la standuri, dar paguba era produsa, astfel ca nu a mirat pe nimeni ca a incheiat la o jumatate de minut in urma lui Massa. BMW Sauber a inceput cursa cu ambele masini in a cincea linie a grilei, insa a profitat de iesirea prematura a lui Ralf Schumacher si de ritmul slab al lui Rubens Barrichello, astfel ca ambii pilotii ai constructorului german au incheiat in puncte, cu Nick Heidfeld clasat la sapte secunde in fata lui Jacques Villeneuve.

Nico Rosberg si-a impins monopostul Williams Cosworth la maximum, dar nu a putut avea ritmul care sa-i permita sa-l atace pe Villeneuve pentru ultimul loc in zona punctelor, in timp ce Mark Webber a avut parte de un dus rece la inceputul cursei si de un abandon timpuriu. Singurul incident major a avut loc in primul tur, cand Scott Speed, pornit foarte bine, s-a ciocnit cu "lenesul" Ralf Schumacher in virajul Chapel. Din impactul celor doi a avut de suferit si Webber, astfel ca trei piloti au parasit cursa inca din start.

Toyota a ramas numai cu Jarno Trulli in competitie, iar italianul a facut tot posibilul pentru a urca in clasament, dupa ce a luat startul ultimul. Insa nu a reusit decat sa ajunga pe locul al 11-lea, in spatele lui Rubens Barrichello. Pentru brazilian a fost o noua etapa de cosmar, din moment ce monopostul RA106 nu are ritmul necesar pentru a face fata concurentei. Plecat al 19-lea, Jenson Button si-a dus rapid masina in spatele monopostului Red Bull Ferrari al lui David Coulthard, numai ca motorul Honda al englezului a explodat, iar totul s-a terminat intr-un nor de fum.

Grand Prix-ul Marii Britanii a fost o parada si in acest an. Masinile din GP2 Series au dovedit in cursa de duminica dimineata ca depasirile sunt posibile la Silverstone, insa elita a demonstrat ca nu trebuie sa te agiti cand poti rezolva lucrurile la standuri. In final, un rezultat de vis pentru Fernando Alonso, care are toate sansele de a obtine cel de-la doilea titlu cu Renault.

WRC

Raliul Pietricica, etapa a treia din cadrul Cupei Mitsubishi Lancer 2006 s-a terminat cu victoria echipajului Claudiu David / Mihaela Beldie. Aflati la primul lor succes in clasamentul general absolut, cei doi demonstreaza astfel ca vor avea un cuvant greu de spus in batalia pentru titlul national.

Lasand la o parte faptul ca a fost primul sau raliu de macadam in care a evoluat cu o masina avand tractiune integrala, Claudiu a a avut de infruntat si capriciile vremii, ploaia din ziua a doua transformand suprafata traseului intr-un veritabil patinoar. Fara a fi impresionat de conditiile dificile, cei doi si-au vazut de treaba si s-au instalat la conducere imediat dupa terminarea primei probe speciale. A fost dealtfel debutul unui mini-recital terminat cu sase scratch-uri consecutive, masina cu numarul 14 nemaiparasind fotoliul de lider pana la trecerea liniei de sosire. Singurii piloti care au reusit sa mai castige cate o proba speciala au fost Constantin Aur si Alexandru Pitigoi, clasati pe locul doi si cinci la finalul intrecerii.

Ultima treapta a podiumului de premiere a revenit echipajului Dan Girtofan / Dorin Pulpea, care isi pastreaza astfel pozitia secunda din clasamentul campionatului national. In ciuda handicapului evident constituit de cele trei treceri in recunoasteri, Marco Tempestini s-a descurcat foarte bine in prima sa etapa de macadam, locul patru fiind suficient pentru mentinerea fotoliului de lider in topul campionatului.

Dupa un inceput in care a trebuit sa treaca peste capriciile servodirectiei, Bogdan Marisca s-a confruntat cu probleme electrice, timpul pierdut privandu-l de sansa unui loc pe podium. Campionul national en-titre a incheiat pe locul sase, fiind urmat de Sorin Badea si Mihai Leu. Daca Sorin s-a bucurat de cel mai bun rezultat inregistrat in acest sezon, nu acelasi lucru poate fi spus despre Mihai. Constrans sa evolueze cu o cutie de viteze de serie, spre final el a ajuns sa parcurga una din probele speciale doar in treapta a treia. Locul noua i-a revenit lui Alexandru Filip, care semneaza si cel mai bun rezultat in batalia modelelor cu doua roti motrice, bucuresteanul ratand de putin obtinerea unui punct in clasamentul general absolut.

Gunther Graef si Cristian Cibu s-au impus la grupa H, celelalte doua locuri ale podiumului revenind perechilor Aurel Cladoveanu / Silviu Dascalu si Catalin Berari / Mihai Lazarescu.

 
 Sport