Remember


Istoria crash-testului

Istoria determinarilor de siguranta s-a pus intr-o faza incipienta inainte de anii 50, dezvoltarea industriei automobilului impunand cu precadere acest lucru. Din acest motiv, americanii si-au luat in serios rolul si au introdus o serie de legi, intre care si interzicerea circulatiei de noapte, o serie de echipamente, avertizarea la trecerea de cale ferata sau semafoarele actionate mecanic, ulterior electric, in scopul de a limita pe cat posibil efectele unei circulatii rutiere din ce in ce mai mari.

Dezvoltarea industriei auto de dupa razboi, cand s-a produs si prima mare schimbare in materie de design a condus la crearea unor institute specializate si elaborarea unor legi mai drastice care au incercat prin complementaritate sa previna producerea unor accidente. Studiile de uzina, colaborarea mai multor organisme a condus la aparitia unei standardizari de siguranta creandu-se institutiile specializate care lucreaza acum in baza unor acorduri internationale. Pentru America de Nord, NHTSA si IIHS sunt organismele cele mai cunoscute, iar pentru Europa, EuroNCAP. Acesta din urma beneficiaza de traditia acordului stabilit din 1978 si dezvoltat de industria americana in scopul limitarii daca nu eliminarii pierderilor de vieti pe drumurile publice.

Centura de siguranta

In industrie, Volvo este considerat inventatorul centurii de siguranta, ca patent inca din secolul trecut. Totusi, primii in lume care au pus in discutie aspectul au fost specialistii americani care, in perioada interbelica au propus constructorilor de automobile utilizarea acestui echipament.

In 1954, sportul cu motor american incepe utilizarea centurii. Un an mai tarziu, SAE infinteaza Comitetul Motor Vehicle Seat Belt.

In 1956, Volvo marcheaza o cotitura importanta oferind centura cu prindere in doua puncte, ca echipament optional. Tot atunci, Ford si Chrysler ofera optional pentru locurile din fata respectivul echipament, Ford demarand chiar prima campanie de promovare a utilizarii centurii!

In 1957, Volvo introduce centura de siguranta in doua puncte ca standard pentru locurile din fata, iar un an mai tarziu, Nils Bohlin, considerat parintele sistemului, patenteaza Basics of Proper Restrain System for Car Occupants, cunoscut mai bine ca centura de siguranta cu prindere in trei puncte. Au existat doua variante care au condus in final la forma celei existenta astazi.

In 1962, producatorii americani introduc si ei centura de siguranta pentru locurile din fata ca echipament standard. In acelasi an se intreprinde primul studiu care confirma faptul ca utilizarea reduce riscul accidentarilor grave cu 60%.

In 1963, Volvo mai cucereste odata America introducand pe piata modele cu centura in 3 puncte ca echipare standard, ceea ce i-a determinat pe constructorii americani sa faca la fel.

Din 1965, o serie de producatori europeni incep sa introduca echipamentul pe noile lor modele.


Remember