Moto


Ducele GT

In industria constructorilor de motociclete, Ducati a reusit nu doar sa faca o figura aparte, ci sa conserve o traditie care se intinde pe multe decenii. In fata ofensivei fara precedent a marcilor japoneze si la o oarecare concurenta cu cele traditional europene, Ducati si-a pastrat propriul drum reusind de multe chiar sa surprinda prin numeroase solutii constructive noi. Incercand sa reinvie spiritul unei perioade de plin avant din anii 70 cand modelul GT 750 domina piata europeana a sportivelor, Moto Guzzi si -a propus sa realizeze un model derivat din marea familie a sportivelor clasice ale marcii. Mai ales ca in acesta clasa de elita noul GT 1000 nu va fi singur, ci concurat serios de Honda 750 Four, Kawasaki Z900, Ducati 900 SS si Norton Commando. Nu trebuie uitat nici Triumph Bonneville.

Structura
Inspirat din linia sportivelor anilor 70, ce vremuri, GT 1000 se remarca printr-o structura a modelului sportiva a carei forma a fost armonios construita. Ma refer, la inclinatia aparatorilor care a fost realizata dupa pozitia de condus, si nu invers, existand un paralelism perfect. De asemenea, terminatia formei, un fel de V pus pe un cadru, extrem de aerisit pentru o mai buna evacuare. Totodata, celebrul bord, electronic, chiar si aici diferit fata de concurenta, nu expus, ci grupat, care permite citirea rapida a principalelor instrumente. Spre exemplu, cele doua indicatoare de viteza, respectiv, turatii sunt grupate ca intr-un fel de 8 invers, efect vizual de anvergura prin paralelismul creat la viteza ridicata. Un alt indicator, ofera suplimentar date despre functionarea motorului, dar si despre pozitia geografica a momentului. Totul, la adapostul unui suport special ce se incadreaza armonios cu forma blocurilor optice.

Motorizarea
Pentru motorizare, Ducati a ales acelasi tip utilizat si pe modelul Monster, atata doar ca unele din performante au fost imbunatatite. Transmisia este pe curea de tipul celei utilizate la distributia motoarelor de automobile, din nou o solutie interesanta renuntandu-se la clasicul lant. Cadrul este din aluminium cu o mare rezistenta la torsiune, in special elementele motorului racit cu lichid fiind realizate din materiale usoare.

Puterea maxima dezvoltata este de 92 CP la 8.000 rpm, ceea ce denota o grija deosebita pentru functionalitatea motorului, care isi pastreaza astfel o mare rezerva de fiabilitate. In clasa respectiva sunt probabil si motoare mai puternice, dar Ducati n-a dorit sa riste inutil. Comparativ cu alti constructori, Ducati nu trece de un anume prag psihologic al turatiilor mult impinse constructiv peste 9.500, sa spunem, iar in unele cazuri, chiar si peste 11.000 rpm. Cu alte cuvinte, Ducati asigura un echilibru motorului pentru o functionare cat mai buna fara sa fie nevoie sa fie aproape de limita. De aici si cuplul de numai 92 Nm la 6.000 rpm, care este in limitele clasei, dar este si suficient de bun, fata de al altor modele similare, impinse mult mai sus.

Echipamente
GT 1000 este un model simplu, fara panoplia accesorizarilor inutile, care exprima spiritul de aventura tipic tineretii, dar care la nevoie, te poate si ajuta. Aici poate fi facuta chiar si o paralela intre industria auto a acelor ani si productia italieneasca de motociclete din acea perioada observandu-se o oarecare similitudine. Pastrand linia modelului de succes din acea vreme, Ducati n-a lasat nimic la voia intamplarii pentru noul GT 1000 echipandu-l cu instrumentele de navigatie ale timpului sau. Solutie deloc costisitoare dar de mare ajutor atunci cand stii ca autonomia modelului nu este tocmai stralucita si asta pentru ca inevitabil te simti dator sa alergi cu peste 220 km/h. Si cand prinzi o astfel de viteza aproape ca iti este greu sa te stapanesti sa nu descoperi limitele. GT 1000 va fi cu siguranta un succes, pretul modic pentru performantele modelului, de pste 10.000 de euro, nefiind un obstacol adevarat pentru cunoscatori, care fie ca dispun, fie ca, nu, si-l doresc la fel de mult.


 Moto