Editorial


 
 

Marsul taximetristilor din Bucuresti si Programul Rabla reloaded au fost cele mai recente evenimente inainte de vacanaa de vara.

virgilm@autostrada.ro

Editorial de vacanta

Tocmai cand ma gandeam ca nu prea sunt subiecte inainte de vacanaa de vara, realitatea romaneasca ne-a contrazis din nou. Marsul taximetristilor din Capitala si repunerea pe tapet a Programului Rabla reloaded au fost numai doua, in afara fireste, de gripa aviara.

Peste patru mii de taximetristi au blocat zilele trecute centrul Capitalei in cadrul unei acaiuni de protest organizata de Camera naaionala a taximetristilor din Romania. Motivul, eliminarea licenaelor de taxi si a vizei anuale pentru certificarea de agreere taxi obainuta de la RAR. “Adrian Videanu, primarul general, a recunoscut impunerea obainerii autorizaaiei si licenaei drept excesiva!” (ziarele).

Sa le luam pe rand. In 1995, New York-ul avea, la o populaaie de 16 milioane de locuitori, 11.000 de taximetristi. Bucurestii au, la o populaaie de nici patru milioane de locuitori, 10.000 de licenae, adica in unele cazuri cel puain 20.000 de taximetristi. Cunoscuai drept campioni ai driblarii regulilor de circulaaie, in timp ce ceilalai, majoritatea, sunt obligaai sa le respecte, acestia cer eliminarea licenaelor de taxi, adica sa ne intoarcem pe vremea birjaritului cand simpla deainere a unui cal si a unei caruae erau suficiente pentru a avea voie sa transporai ceva. Mai mult, sa se elimine viza anuala de certificare RAR, in condiaiile in care sa se menaina din nou pentru ceilalai, majoritatea, o alta aberaaie. Favorizaai de legislaaie prin faptul ca nu sunt obligaai sa poarte centura de siguranaa, desi responsabilitatea transportarii mai multor persoane este in realitate uriasa, taximetristii vor acum eliminarea minimei legalitaai. Mai ramane sa ceara si conducerea fara carnet si nu mai au pentru ce sa mai protesteze. Daca ar fi sa-i asculte si inaeleaga primarul general lucrurile ar fi simple, c-asa-i la primarie, ne inaelegem. Cu legea este insa altceva, ceva mai responsabil, nu de alta dar nu este vina nimanui ca si-au ales aceasta profesie.

Cat priveste Programul rabla reloaded, se stie, prin eliminarea vechiturilor se urmareste cresterea consumului de autoturisme noi, la alte preauri, spre bucuria unora dintre importatori. Pentru ca daca ar fi putut, oamenii care mai deain Dacia Berlina si-ar fi cumparat si singuri Mercedes-Benz, ca dorim toai, dar nu putem deaine toai! Vacanaa placuta si ne revedem pe 5 septembrie!

 


 Editorial