Concept car


Concurentul lui Ford GT

Cu patru decenii in urma, in cadrul aceluiasi salon auto american, de la Detroit, Chevrolet prezenta modelul de serie Camaro. Un Sport Coupe reprezentativ care a marcat evoluaia modelului in industrie, dar care date fiind si timpurile de atunci n-a prea avut succes fiind in cele din urma abandonat. Asta dupa ce se vandusera totusi aproape 700.000 exemplare! Timpurile s-au mai schimbat intre timp si preferinaele americanilor s-au reintors spre originile celei denumita generic frumoasa americane. Este si motivul pentru care, pentru a reveni pe scena modelelor GT, specialistii de la Chevrolet s-au gandit sa reinvie o legenda, Camaro. Conceptul, apropo de asta, inaintea modelului de serie care se fabrica si gata, nu era cunoscuta noaiunea de Concept, si-a propus sa concureze, in cazul in care va intra in producaia de serie, pe marele sau rival, Ford GT, existent pe piaaa de mai mult timp. Care sunt argumentele unui asemenea model sportiv care isi cauta din nou gloria pierduta?

Asa cum spunea la prezentare Ed Welburn, GM Vice-President Global Design, unul dintre argumentele de luat in seama il reprezinta felul in care arata noul Camaro. Studiindu-si bine concurentul direct, Ford GT, Camaro se prezinta publicului american asa cum isi doreste acesta sa fie, sau mai bine zis sa aiba. Un vehicul fluid, suficient de mare, extrem de puternic si cam atat. Puaine lucruri, nu?

Evident, felul in care arata viitorul model de serie, pentru ca intr-adevar este un Concept care a fost deja aprobat pentru producaia de volum, este unul deosebit. Aparent, lucrul acesta se poate spune despre multe alte modele si pot spune ca intre Ford GT si Camaro l-as alege fara ezitare pe ultimul. Ed Welburn a reusait sa creeze un model cu adevarat sportiv, designerul nefiind la prima, daca se poate spune asa, abatere. Fara ostentaaie, fara dorinaa de a impresiona cu orice prea, Camaro este un model sportiv echilibrat, cu linii simple si placute, cu cateva noutapi menite sa-i sporeasca atractivitatea, bara parasoc, spre exemplu, care se frange urmarind echilibrul de ansamblu, dar si altele.

Forma paraii spate este poate la fel de atractiva prin aceea ca ofera un spaaiu mai mare, in fapt este mai lata toata zona, poate si pentru a primi comod toate cele patru persoane, Camaro fiind un Coupe cu patru locuri, dar si pentru a avea la nevoie un spaaiu de transport bagaje mai mare.

Stiinaa crearii unui trend in industrie marca GM se regaseste si la interior, unde ai permanent senzaaia ca te afli la bordul unei salupe de lux. Spaaiu generos, cu acel confort tipic american, adesea simplu dar in realitate super accesorizat. Soluaia tunelului central pentru plansa schimbatorului de viteza a fost abordata si de General Motors, chiar daca spre exemplu, printre primele modele care au aplicat-o s-a numarat RX8, de la Mazda. In rest, scaunele tipice de competiaie, cu acea susainere laterala, un schimbator mic, cu o cursa la fel de scurta, instrumente puaine si cu desen simplu, oricum nu prea are nimeni timp sa le urmareasca si o combinaaie cromatica ce da totodeauna fiori, dar este o reaeta garantata-rosu cu negru, dar nu de Stendthal.

Nimic despre motorizare sau am uitat ceva? Pe principiul ca astazi moda motoarelor de mari dimensiuni revine, pentru noul Camaro a fost proiectat un motor de 6,0 l, bloc din aluminium, motor dispus frontal si care are tracaiunea pe puntea spate. Acest tip, asemanator cu cel utilizate spre exemplu pe majoritatea modelelor exclusiviste, este derivat din tipul de baza al modelului Corvette care, in mod uzual dezvolta 400 CP. Dar ce este aceasta herghelie in comparaaie cu ce se doreste de la noul Camaro? Nimic, asa ca a fost proiectat un avion pe patru roai, adica un motor tot de 6,0l, dar de 550 CP. Va incumetaai? Pentru a fi siguri ca se va vinde in producaie de volum, motorul dispune de sistemul de dezactivare a cilindrilor pentru circulaaia din oras, altfel, va spun eu, s-ar vinde doar cateva modele pentru colecaionari. Intrarea in producaie se va face in 2008.


 Concept car