Actualitati


Logan 1,5l dCi de 70 CP

Logan primeste o noua motorizare Diesel care se va adauga celei de 1,5l dCi de 65 CP. Noul tip dezvolta acum 70 CP dar oricum este mai mic decat versiunea pentru piaaa franceza de 80 CP. Beneficiar al unui sistem de injecaie multipla, de a doua generaaie, tipul de motor si-a ameliorat sensibil nivelul sonor, fiind in acelasi timp si un tip avangardist al autoreglarii presiunii si debitului de injecaie pe toata durata de viaaa a acestuia.

Cu o greutate redusa de numai 127 kg in ordine de mers, motorul dispune de supra-alimentare cu turbocompresor si racire intermediara dezvoltand un cuplu maxim de 160 Nm la 1.700 rpm, din care mai mult de 85 % este disponibil pe intervalul 1.500-3.500 rpm. Desi nu este un motor de viteza, tipul de 70 CP atinge 100 km cu start de pe loc in 15 secunde, consumul mediu permiaand parcurgerea a peste 1000 km. Cu intervale de revizie la fiecare 20.000 km, in rest modelul este echipat cu elemente de siguranaa activa si pasiva ce sunt cunoscute, nivelele de echipare Ambiance si Laureate reclamand un prea cuprins intre 9.840 si 10.440 euro toate taxele incluse pe piaaa franceza. Ramane de urmarit modul in care venit pe piaaa romaneasca acesta se va comporta si daca pentru preconizatul model Break vor fi introduse alte tipuri de motorizari, eventual mai puternice. Este doar o sugestie.

Toledo de 170 CP

SEAT propune pieaei un nou tip de motor pentru modelul Toledo. Derivat din tipul de baza de 2,0l TDI, care dezvolta curent 140 CP, noul model atinge acum 170CP graaie unei noi arhitecturi si a unor sisteme ce se regasesc in structura lui. Este vorba de PPD de un sistem de injecaie piezo electric de mare presiune, 1.600 bari, care permite o mai buna utilizare a aceluiasi litru de carburant.Totodata, cuplul maxim este mai bun, 350 Nm la 1.800 rpm, motorul fiind cuplat la o cutie de viteza manuala cu sase trepte. Capabil sa respecte normele Euro lV, motorul dispune de un filtru de particule specific fara intreainere. Lampi Bi-Xenon, ESP standard si nu mai puain de 6 airbaguri reprezinta echiparile de baza ale unui model interesant cu cel mai mare portbagaj din segment, 500-600 l.

Porsche Cayman

Dupa lansarea noului Cayman S, Porsche anunaa introducerea unui nou model Cayman bazat pe Boxster care pe piaaa nord americana va avea un prea de aproape 70.000 $. Acesta utilizeaza un motor de 2,7l, cu sase cilindri dispusi Boxer ce dezvolta 245 CP. Cutia de viteza este manuala cu sase trepte, sau Tiptronic, automata cu cinci. Performanaele sunt cele cunoscute, viteza de top de 258 km/h, iar sistemul Porsche Active Suspension Management asigura un comportament rutier de excepaie. Concurat permanent, Porsche reuseste sa-si pastreze avansul tehnologic oferind la un prea relativ convenabil atat lux, cat si sportivitate. Si nu cred ca exista marca de top care sa concureze cu adevarat un astfel de model precum Cayman.

VW si Porsche

Apariaia modelului Panamera, primul Coupe sportiv Porsche cu patru locuri, prevazuta pentru 2009, are nevoie de pregatiri intense si colaborari pe masura. Pentru inceput, in uzina de la Leipzig, tot acolo se produce modelul Cayenne, vor fi operate unele schimbari importante, in timp ce motorizarile vor fi realizate in uzina marcii din Zuffenhausen, din apropiere de Stuttgart. Mai mult, pentru ca lucrurile sa iasa ireprosabil, Porsche va apela la sprijinul concernului VW atat apentru caroserie, cat si pentru vopsirea acesteia. Vor fi disponibile 24 de culori de baza si 130 de culori speciale in asa fel incat preferinaele cumparatorilor sa fie acoperite in totalitate. Noul parteneriat va salva intre altele si 500 de locuri de munca din diversele fabrici ale marcii VW.

4,2l FSI pentru A6 si A8

Unul dintre cele mai moderne tipuri de motorizari din categoria celor cu opt cilindri este acum si pentru modelele A6 si A8. Cu o cilindree de 4,2l V8 de tip FSI, injecaie directa de benzina, motorul dezvolta 350 CP, cu 15 mai mult decat actuala generaaie, avand in acelasai timp un consum de carburant mai scazut cu 10 %. Cutia automata, Tiptronic, cu sase trepte, transmisia integrala de tip quattro nefiind singurele echipamente performante, ci lor adaugandu-li-se si excepaionalul sistem de asistenaa la parcare. Acesta beneficiaza de o camera video care afiseaza un ghidaj care sa sprijine efectuarea manevrei in cele mai bune condiaii de siguranaa. Monitorul are o diagonala de 12,5 cm.

 

Modus de 1,5l dCi de 85 CP

Pentru a pastra distanaa, Renault ofera modelului Modus un nou tip de motor, tot de 1,5l dCi, dar cu un supliment de 5 CP. Reamintim, la momentul apariaiei, 1,5l dCi dezvolta doua versiuni de putere, 65 CP pentru Clio Symbol si Logan, respectiv 80 CP pentru gama modelelor Renault. Acum, prin imbunataairea performanaelor tipului de baza de 70 CP, pentru modelele destinate altor pieae decat celei franceze, respectiv 85 CP pentru modelele destinate exclusiv acesteia, motorizarile sunt mai bune, dar pastreaza distanaa comerciala. Concret, noul tip este asociat si cu noul tip de cutie robotizata, Quickshift, Modus fiind primul vehicul Renault beneficiar al asocierii amintite. Cutia permite obainerea unor frane de motor eficiente care reduc distanaele dintre vehiculul in care ne aflam si cel aflat in faaa noastra, avand doua trei aplicaaii interesante de la Kick down, spre exemplu, care ridica instant pedala de acceleraaie sau cea pentru o franare pe suprafeae acoperite de gheaaa si zapada. Cutia robotizata este derivata conceptual din cutia mecanica cu 5 trepte utilizata in mod curent pe Modus, castigul de carburant fiind mai bun decat prin utilizarea uneia considerata clasice, de aproximativ 0,5l/100 km.

Mercedes-Benz Vario

Noua generatie a modelului vine pe piata cu noi echipamente performante care sa-i permita mentinerea situarii pe o pozitie avansata. Intre acestea, BlueTec cu SCR, o combinatie menita a reduce nu doar consumul specific de carburant ci si al emisiilor poluante, tehnologie prezentata in premiera in urma cu doi ani la IAA de vehicule comerciale. Tipul de motor este unul putin neobisnuit, de 4,2 l, trei supape pe cilindru care dispune de un avansat sistem de control al nivelului de zgomot. Sunt disponibile trei versiuni de putere, 129 CP, 156 CP si 177 CP, ca si trei valori de cuplu maxim, de 500, 610 si 675 Nm toate obtinute pe acelasi interval-1.200-1.600 rpm. In privinta cutiilor de viteza exista doua versiuni, ambele manuale, cu 5, respectiv 6 trepte etajarea lor echilibrata permitand obtinerea unor performante notabile si la capitolul consum mediu, mai scazut cu 4 % comparativ cu motorina conventionala. Optional exista posibilitate echiparii si cu o cutie de tip automat, cu 5 trepte.

Sistemul SCR combinat cu aditiviul AdBlue da bune performante fiind necesar ca tot la a treia vizita la statia de alimentare capacitatea de reumplere a rezervorului de 18 l sa fie asigurata concomitent cu umplerea rezervorului de motorina. Pentru constructori, intrarea in vigoare a normelor Euro lV va avea loc abia din octombrie acest an, data la care deja Mercedes-Benz va trece spre atingerea celor din categoria Euro V.

Suzuki XL 7

Moda SUV-urilor de tip autobuz se mentine, Suzuki introducand, in premiera mondiala, noua generatie XL-7 cu ocazia Salonului auto de la New York. Mai sub toate aspectele, inclusiv dimensiunile caroseriei, cu 13 cm in lungime, si 5 cm in latime, noul model vine echipat cu doua tipuri de motorizari- de 2,7l si 3,6 V6-ultimul o noutate absoluta. Este adevarat ca din acest motiv, nici consumurile medii nu sunt scazute, undeva putin peste 13 l/100 km. Probabil ca cele mai interesante schimbari se regasesc in noul design care place si se apropie de filosofia marcilor cu traditie in SUV, de la Ford la modelele General Motors. Daca ar veni in Europa, modelul sigur si-ar gasi adepti, cel din 2002 fiind bine primit in special pe piata germana poate si datorita pretului relativ accesibil-17.500 22.400 euro. Dar, oare acum ar mai fi la fel?

Scania Power Passion

Noi tipuri de motoare, mai puternice si un nou model de cutie de viteza de tip Power Passion a prezentat Scania cu ocazia unui salon specific desfasurat in Marea Britanie. Cel mai puternic dintre toate a fost tipul R 620 fireste de 620 CP, performanta fiind deosebita, dar cunoscuta la Scania, care a mai atins si altadata aceasta valoare. Apoi, Power Passion, rod al unei colaborari tehnic de peste doi ani, care permite obtinerea unor performante foarte bune si care va intra in comercializare de la mijlocul acestei luni. Considerata o cutie inteligenta, Power Passion reduce mult timpul de reactie si transfer al motorului avantaand o conducere in conditii sigure fara eforturi fizice si de uzura ridicate, ceea ce va contribuie la prelungirea vietii de exploatare.

 

Ford Ranger

Noul model isi va face debutul european din aceasta vara, remarcandu-se o importanta schimbare fata de generatia actuala in materie de design. Testat in conditii extreme de temperatura, de la minus 27 la plus 57 de grade Celsius, noul model beneficiaza de un interior mai atractiv care sa-i permita utilizatorului petrecerea cat mai prelungita la bordul lui Ranger. Linie audio/video performanta, cu CD/MP3 player, aer conditionat, tapiterie din piele. Motorizarea de 2,5l Duratorq TDCI dezvolta 143 CP, in crestere fata de actuala generatie, transmisia avand o cutie manuala cu 5 trepte. N-a fost omisa nici capacitatea de transport din bena care beneficiaza acum de un sistem de protectie mult mai bun.

International ProStar

International, unul dintre cei mai mari producatori de camioane din lume, a lansat Seria ProStar din categoria medie de transport. Rod al unei colaborari de 5 ani si al unei investitii de 300 milioane $, noua Serie va acoperi preferintele unei game cat mai variate de clienti, acestia participand efectiv la aparitia ei. Urmarindu-se imbunatatirea conditiilor de transport si odihna pentru soferi, compania a elaborat noi standarde optimizand spatiul interior, dar si ridicandu-i confortul. Prototipurile au fost testate pe parcursul a sase milioane de km cu incepere din 2004, rezultatul fiind aparitia unui model aspectuos, dar si eficient, conform estimarilor, costurile generale fiind mai mici decat actulele modele cu 25 %.

Opel Zafira OPC

Modelele Opel din categoria OPC intra intr-o noua era a performantelor. Divizia ce are in grija standarde inalte pentru modelele marcii a realizat cateva tipuri de motorizari cu adevarat deosebite. Pentru Meriva, motorul de 1,6 Turbo atinge 180 CP, pentru Astra, respectiv Zafira, cel de 2,0l tot turbo atinge 240 CP, iar pentru Vectra Sedan si Station Wagon cel de 2,8l V6 turbo dezvolta 255 CP.

In afara motorizarilor, modelele sunt supuse si unor bievenite operatiuni de restilizare si crestere a imaginii sportive, acesteia fiindu-i adaugate si alte echipamente de siguranta si confort.

Cu noul motor, Meriva devine primul model al segmentului care ofera si o versiune sportiva, cutia de viteza manuala, cu sase trepte, fiind probabil pe placul celor care  se incumeta sa ruleze spre viteza maxima, 222 km/h. La Astra OPC, aceasta este si mai ridicata, 244 km/h, in timp ce la Zafira, datorita greutatii mai mari, viteza de top este undeva la 231 km/h. Singurul model care atinge peste 260 km/h este Vectra care dispune de un tip de motor ce se regaseste si un model Saab, dar care, in pofida cresterii importante de cilindree nu atinge performante atat de mari cum am vrea. Cine stie, poate in viitor, odata cu aparitia unor motorizari mai mari si poate Diesel!

2006 dupa primele 5 luni

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, APIA, a prezentat datele comerciale la cinci luni din 2006, referitoare la evolutia pietei auto. Asa cum ne-a obisnuit, si imbracand forma unui Buletin statistic, analiza este structurata pe cele patru mari capitole – productie/ asamblare, export, import si vanzari.

Astfel, la primul capitol, Productie/ asamblare numarul unitatilor fabricate  se ridica la 94.433, ceea ce reprezinta o variatie fata de aceeasi perioada a anului 2005, cand s-au inregistrat 79.873 unitati, o crestere de 18,2 %. Nivelul este bun, pentru ca reprezinta o crestere procentuala importanta prin eforturi ale industriei de pe plan national, ceea ce presupune ca sunt premise ca revigorarea sectorului sa vina in primul rand din interior. Defalcand rezultatele, cifra totala de 94.433 este formata din 88.559 autoturisme, diferenta de 5.870 unitati reprezentand-o vehiculele comerciale. Ceea ce este imbucurator este faptul ca numarul autoturismelor produse si asamblate in aceasta perioada a anului este cu aproape 24,7 % mai mare, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

La cel de-al doilea capitol, Exportul, numarul unitatilor fabricate se ridica la 36.240, ceea ce reprezinta o variatie fata de aceeasi perioada a anului 2005, cand s-au inregistrat 19.927 unitati, o crestere de 81,9 %.

Nivelul este foarte bun, pentru ca reprezinta o crestere importanta a eforturilor industriei de pe plan national de a face export, desi din perspectiva lui 2007 pare un nivel mai mic, ceea ce presupune ca sunt premise ca revigorarea sectorului sa vina in primul rand din interior. Dezvoltand analiza, cifra totala de 36.240 este formata aproape exclusiv din autoturisme, doar 157 unitati reprezentand vehicule comerciale.

La cel de-al treilea capitol, Importul, numarul total al unitatilor se ridica la 56.358, ceea ce reprezinta fata de aceeasi perioada a anului 2005, cand s-au inregistrat 41.275 unitati, o crestere de 36,5 %.

Defalcand rezultatele, cifra totala de 56.358 este formata din 46.744 autoturisme, diferenta de 9.051 unitati reprezentand-o vehiculele comerciale, iar 563 fiind autobuze.

In fine, la ultimul capitol, Vanzari, numarul primelor cinci luni se ridica la 109.236, ceea ce reprezinta fata de aceeasi perioada a anului 2005, cand s-au inregistrat 101.974 unitati, o crestere de 7,1 %.

Nivelul este bun, pentru ca reprezinta o crestere importanta, care provine in parte din onorarea mai tarzie a comenzilor contractate in lunile anterioare. Dezvoltand rezultatele cumulate, cifra totala de 109.236 este formata din 93.968 autoturisme, diferenta de 14.703 unitati reprezentand-o vehiculele comerciale si 565 fiind autobuze. Ceea ce este iarasi imbucurator este dat de faptul ca numarul autoturismelor vandute inregistreaza o crestere de aproape 9,9 %, 93.968 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost comercializate 85.521 unitati.

Datele cumulate sunt– productie/ asamblare cu import, adica 94.433 plus 56.358 din care scadem datele cumulate ale exportului si vanzarilor, 36.240 plus 109.236 rezulta ca pe piata s-au produs sau importat cu 5.315 mai multe vehicule decat s-au vandut, lucru explicabil doar prin stocurile anterioare.

Pe marci, primul loc al vanzarilor pe dupa cinci luni 2006 este detinut la intern de Dacia, cu 45.339 unitati, din care 39.765 autoturisme cota de piata de 41,5, in crestere fata de luna anterioara.

Locul al doilea dintre producatori este detinut de Renault, care revine astfel pe cea de-a doua pozitie, cu un total de 8.544 unitati, cota de piata de 7,8 %, din care 7.372 sunt autoturisme.

Locul al treilea este detinut de Daewoo cu 7.530 unitati, cota de piata de 6,9 %, in scadee fata de luna anterioara, din care 7.459 sunt reprezentate de autoturisme. Urmeaza Skoda, cu 7.099 unitati, toate autoturisme, cota de piata de 6,5 %. Locul urmator este ocupat de Wolkswagen, cu 6.264 unitati, cota de piata 5,7 %, din care 5.609 sunt autoturisme. Urmeaza Peugeot, cu 4.839 unitati, cota de piata 4,4 %, in scadere fata de luna anterioara, din care 3.743 sunt autoturisme, Ford, cu 4.521 unitati, din care 3.193 autoturisme, cota de piata 4,1 %, in scadere fata de luna anterioara, Opel, cu 3.941 unitati, din care 3.723 autoturisme, cota de piata 3,6 %, in scadere fata de luna precedenta. Urmeaza Hyundai, cu 2.729 unitati, cota de piata 2,5 %, din care 2.706 autoturisme, FIAT, cu 2.704, cota de piata 2,5 %, din care 1.612 autoturisme, Chevrolet, cu 2.222 unitati, cota de piata 2,0 %, din care tot atatea autoturisme si Toyota cu 1.994 unitati. Renault domina atat clasamentul marcilor de autoturisme de import, cat si cel pe modele, cu Clio.

O batalie interesanta se da si in sfera sistemelor de alimentare, benzina versus motorina, aceasta din urma pierzand putin trendul, la fel ca in Europa. Concret, dupa cinci luni, vanzarile Diesel reprezinta 41 % in timp ce pe benzina, vanzarile reprezinta 59 %.


Actualitati